Навіщо потрібна претензія?

Лист-претензія – це документ, в якому зазначаються вимоги одного із суб’єктів правовідносин, чиї права та/або інтереси порушені, до іншого суб’єкта правовідносин з метою поновлення останнім порушених прав та інтересів.

Основною метою цього документа є врегулювання спору між суб’єктами господарювання поза судом.
Порядок пред’явлення претензії регулюється ст.. 222 Господарського Кодексу України, рекомендаціями Мін’юсту від 23.01.07 р. № 35-14/7 «Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації», ст.. 16 Цивільного Кодексу України.
Отже, якщо у Вас виникли складнощі у правовідносинах із Замовником, розробником або з будь-яким контрагентом, наприклад, виникла заборгованість або друга Сторона не виконує свої зобов’язання за договором, не поспішайте звертатись до суду. Сформуйте лист-претензію, додайте до неї відповідні докази та надішліть її Стороні, яка порушила Ваші права та інтереси.

Чи є обов’язковою претензія в Україні?

Претензія не є обов’язковою для суб’єктів господарювання України. Це лише один із засобів досудового врегулювання спору, якщо іншого не зазначено в договорі. Окрім того, звертаємо увагу, що пред’явлення претензії в жодному разі не позбавляє суб’єктів господарювання права на звернення до суду та врегулювання спору в судовому порядку.
Проте застосування претензійного порядку це можливість швидко та з мінімальними витратами врегулювати господарський спір в Україні (на практиці вирішення спору в судовому порядку займає щонайменше 3 місяці).

Що потрібно зазначити в листі-претензії?

На сьогодні в Україні Законодавцем не визначено окремої шаблонної форми для написання претензії. Отже, претензію можна складати в довільній формі. Проте все ж таки рекомендуємо дотримуватись правил складання офіційних листів у діловій переписці.
Відповідно до ч.3 Господарського Кодексу України в листі-претензії повинні бути зазначені:
- повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та особи (осіб), якій претензія пред'являється;
- дата пред'явлення і номер претензії;
- обставини, на підставі яких пред'явлено претензію;
- докази, що підтверджують ці обставини;
- вимоги заявника з посиланням на нормативні акти;
- сума претензії та її розрахунок, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
- платіжні реквізити заявника претензії;
- перелік документів, що додаються до претензії.

Документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Документи, які є у другої сторони, можуть не додаватися до претензії.

Як відправляти претензію?

Лист-претензія надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом або вручається адресатові під розписку.

Строк розгляду претензії
Претензія розглядається в місячний строк з дня її одержання.
Обгрунтовані вимоги заявника одержувач претензії зобов'язаний задовольнити.
При розгляді претензії сторони у разі необхідності повинні звірити розрахунки, провести експертизу або вчинити інші дії для забезпечення досудового врегулювання спору. Про результати розгляду претензії заявник має бути повідомлений письмово.
Якщо взаємовідносини між контрагентами в IT зайшли в

Якщо Вам потрібна індивідуальна юридична консультація щодо досудового врегулювання спору з використанням претензійного порядку, звертайтесь за тел.. 099 332 82 92 або задайте питання через онлайн-форму.

Вартість складання претензії у господарському спорі юристами та адвокатами IT-LAW складає 1000 грн